شناسهٔ خبر: 20796 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی از غرب استان تهران/ احتمال وقوع سیلاب در مناطق شیب‌دار

طوفان باران شرایط جوی به همراه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در استان تهران ایجاد شده است و لازم است تا همشهریان تهرانی از حضور در مناطقی که احتمال وقوع سیلاب می‌رود خودداری کنند.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص شرایط جوی استان تهران اعلام کرد: به دنبال ورود سامانه بارشی از غرب استان تهران شرایط جوی به همراه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در استان ایجاد شده است.

وظیفه در ادامه از پایان این شرایط دست کم تا یک ساعت دیگر در استان خبر داد وگفت: این سامانه هم اکنون در حال گذر از سطح استان است و تا یک ساعت دیگر از شرق استان خارج می‌شود.

مدیرکل  مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: درحال حاضر به دلیل این شرایط آب و هوایی احتمال ایجاد سیلاب در برخی مناطق شیب‌دار وجود دارد و توصیه می‌شود از توقف در این مکان‌ها خودداری شود.

مدیرکل بحران استان تهران نیز با تأکید بر اینکه آماده‌باش در برابر سیل و اتخاذ تمهیدات لازم به دستگاه‌های اجرایی و امدادی اعلام شده است،‌ خاطر نشان کرد: حوضه آبریز استان تهران با بیش از ۹ رودخانه و مسیل در شمال تهران واقع شده اما احتمال طغیان رودخانه‌ها در ادامه مسیر و مسیل‌ها وجود دارد. از این‌رو هشدار مدیریت بحران به شهروندان این است که نه فقط در اطراف رودخانه های شمال تهران بلکه در اطراف هیچ یک از رودخانه‌های تهران مستقر نشوند.

نظر شما